NIEUW EVENEMENT:
Landschapsdag in Burgh-Haamstede.

De dag van het veelzijdig landschap is de officiële naam van dit nieuwe evenement.

Paaszaterdag (19 april)  is het begin van het toeristenseizoen. Alle natuurorganisaties die actief zijn op Schouwen-Duiveland presenteren zich op Landgoed Molenberg, Hogeweg 53  in Burgh Haamstede. Van 10.00 uur tot 16.00. De toegang is gratis. De boodschap is: we leven op Schouwen-Duiveland in een heel mooi landschap.

Op het terrein van de Molenberg worden drie pleinen ingericht. Eentje waarop de organisaties zich presenteren en informatie verschaffen. Verder is er een culinair plein waar voornamelijk streekproducten kunnen worden geproefd. Op het derde plein – het doe plein – kunnen bezoekers meedoen aan spelletjes en andere activiteiten zoals een foodwalk en een foodride. Hiervoor worden producten uit de natuur verzamelt waarvan op het culinair plein een soepje gemaakt kan worden. Men kan ook op de fiets naar het strand gaan waar ook producten worden verzamelt.

Natuurlijk doet Stichting Open Duinen hier ook aan mee. Wij zullen een kraam delen met Stichting Duinbehoud. En ons koe-kalfje Bo (geboren op 30 juni 2013) zal ook in een kraal aanwezig zijn.

Hopelijk zien we jullie op zaterdag 19 april op de landschapsdag.