In 2011 zijn we een sponsoractie begonnen om koeien en een stier te kunnen kopen omdat het in feite onbegonnen werk was om het gebied met klepelen en maaien open te houden. Begrazing geeft ook een veel natuurlijker landschap. Maar liefst 46 sponsoren hebben toen bijgedragen.

In 2012 was de kas haast leeg en hebben we een grote sponsor actie op touw gezet voor alle bewoners en bedrijven in Nieuw-Haamstede, het resultaat was geweldig, tot nu toe hebben we 100 sponsoren en 4 bedrijven die sponsoren.

Maar we zijn natuurlijk altijd op zoek naar “nieuwe” natuurliefhebbers die ook graag willen dat de duinen in Nieuw Haamstede niet dicht groeien. Helaas is hier geld voor nodig: voor het voer van de koeien en stieren in de winter, verzekeringen, veearts, reparaties aan het raster, opknappen van drinkputten en investeren als er meer particulieren hun terrein in onderhoud willen geven.

Daarom verzoeken wij U om een gift te doen voor “onze” koeien en stieren. U kunt uw vrijwillig bedrag over maken op iban nummer NL 81 RABO 0122573714 ten name van Stichting Open Duinen te Nieuw- Haamstede (bic RABONL2U).

Wij geven ook één keer per jaar een “koeienborrel” in het duingebied, met excursie, om het duingebied en andere sponsoren beter te leren kennen.

Als U in de toekomst op de hoogte gehouden wilt worden over het duingebied aan de Strandweg, stuur dan een mail naar Ine van Leyenhorst:

Wij zijn hard op zoek om nieuwe sponsors te vinden. Bent U er één !