De dag begon erg regenachtig maar dit mocht de stemming niet drukken voor de bewoners van Nieuw-Haamstede en de scoutinggroep uit Burgh Haamstede onder leiding van Marcel Blom. Het was alweer het 4e jaar dat Stichting Open Duinen zijn gebied openstelde voor de natuurwerkdag.

Na het nuttigen van een heerlijk kopje koffie met bolus konden de handen uit de mouwen gestoken worden en dit werd gedaan met heel veel lol en plezier. In samenwerking met Stichting Landschapsbeheer Zeeland (Ewoud Voogd) werd er gewerkt in het gebied aan de Strandweg. Er werd gesnoeid, gezaagd en alles werd direct opgeruimd en opgestapeld aan de Strandweg. De gemeente zal zorgen voor het afvoeren van de grote stapels takken.

De lunch werd genuttigd in een zaal van de Schouwse Boer, die deze geheel kosteloos voor ons open stelde en de lunch werd gesponsord door supermarkt Attent, Johan van Spee te Nieuw- Haamstede.

S’middags klaarde het op en werden de handen nog even goed uit de mouwen gestoken. Moe maar heel voldaan hebben we een hele leuke dag gewerkt in ons mooie gebied en danken hiervoor alle aanwezigen.

Volgend jaar willen we nog meer buurtbewoners verwelkomen!!!