Zaterdag 2 november 2013, het weer bewolkt, absoluut niet koud en een gemotiveerde groep bewoners en vrijwilligers, begonnen s’ochtends na koffie/ thee en een heerlijke bolus aan het jaarlijkse snoei en zaagwerk aan de Strandweg tussen de koeien van Stichting Open Duinen. Ook dit jaar was de plaatselijke Scoutingsgroep uit Burgh Haamstede met  16 kinderen en 8 volwassen aanwezig.

Staatsbosbeheer (Herman van Nieuwenhuijzen) was dit jaar voor de eerste maal aanwezig en het gebied rechts van het Verklikkerpad werd goed onder handen genomen.

Al snel zag men aan de Strandweg de eerste takken verzameld worden onder toeziend oog van de koeien die vrolijk achter de scouts aangingen om een hapje te nemen van hun geliefde vogelkers.

Na een paar uurtjes werken, werd de lunch genuttigd in een zaal van de de Schouwse Boer, die ook zorgde voor koffie en thee, de lunch zelf was gesponsord door Johan Spee van supermarkt Attent te Nieuw Haamstede. Onze dank gaat uit naar hun beide en hopen volgend jaar weer op hun medewerking.

We kunnen terugkijken op een geslaagde Natuurwerkdag en hopen u volgend jaar allemaal weer te kunnen begroeten. Wij zijn in ieder geval weer van de partij.

PZC: Maandag 4 november 2013